Revisie Motoren

Periodiek onderhoud

Elke motor heeft periodiek onderhoud nodig, bij automotoren doet men dit op basis van de kilometerstand. Bij scheepsmotoren spreken we over “motoruren” en worden daarmee urenbeurten genoemd, hierbij maken we nog onderscheid tussen een grote beurt en een kleine beurt.

Wanneer deze beurten niet worden uitgevoerd vervalt de fabrieksgarantie, is het schip niet meer verzekerd voor schade van buitenaf, worden kleine problemen niet op tijd ontdekt waardoor onnodig grote schades kunnen ontstaan en verliest het schip zijn bedrijfszekerheid.

Ook is het belangrijk om uw schip goed voor te bereiden op langere periodes van weinig of geen gebruik, bijvoorbeeld aan het einde van het vaarseizoen of vooraf aan de winterstalling.

Ik kom graag met u in contact voor het onderhoud van uw schip.

 

Motor storingen oplossen

Heeft u een probleem met uw motoren?
Ik kan u helpen bij alle mogelijke problemen met motoren, van een slecht functionerende sensor tot een volledig in elkaar gedraaid motorblok. Vaak zijn problemen aan de motoren niet zo duidelijk; als het daadwerkelijk uitvallen, niet starten of lekkages. Kleinere hinder als trillingen, geluidsoverlast en zwartige rook zijn vaak symptomen voor grote problemen.

Trillingen en geluidsoverlast kunnen bijvoorbeeld symptomen zijn van een kapotte koppeling, vastgeslagen aandrijflijn of zelfs het in elkaar lopen van een motor. Rook uit het schip is vaak een symptoom van slecht functionerende motoren. Wanneer de motoren overmatig roken kunnen grote onherstelbare schades ontstaan in de motoren, daardoor mogen de motoren bij overmatige rook ook niet meer worden opgestart.

Blijf niet doorvaren met problemen en maak direct een afspraak!

 

Motoren reviseren en vervangen

Bent u onverhoopt toch te laat en heeft u schade aan uw motoren, dan help ik u aan de oplossing. Ik heb veel ervaring met extreme motorschades.  Bij iedere kapotte motor werk ik naar de beste oplossing, waarbij ik afwegingen maak tussen factoren als snelheid, kosten en bijkomende schades aan het schip.

In sommige situaties kunnen de kapotte motoren aan boord worden gereviseerd. Wanneer dit niet mogelijk is kan ik u gerust stellen met een zeer ruime ervaring van motoren verwijderen uit een afgewerkt schip. Vraag me naar de andere succesvolle operaties.

Laat mij u helpen naar best mogelijke oplossing!

 

Onafhankelijke monteur met de voordelen van een dealer.

Ik ben een onafhankelijk monteur met de voordelen van een dealer. Ik heb geen belang bij een specifieke partij waardoor ik u eerlijk advies kan geven. Toch heb ik wel de benodigde certificeren om binnen de  garantie van de fabrikant te werken.  Ik kan uw motoren repareren en zelfs modificeren zonder de fabrieksgarantie te verliezen.

Behoefte aan eerlijk technisch advies? Neem direct contact met mij op!

 

Wat houdt zo’n beurt nu eigenlijk in?

De kleine beurt:
Bij een kleine beurt vervang ik de motorolie en plaats ik nieuwe olie- en brandstoffilters. Voer ik een controle uit op de riemen, koelvloeistof en keerkoppeling olie. En indien aanwezig vervang ik de motoranodes.

Controle Vervangen
–          Riemen

–          Koelvloeistof

–          Keerkoppeling olie

–          Motorolie-          Motoroliefilter

–          Brandstoffilter

–          Anodes (indien aanwezig)

 

De grote beurt:
Bij de grote beurt vervang ik net als bij de kleine beurt de motorolie en plaats ik nieuwe olie- en brandstoffilters. Daarbij vervang ik de riemen, luchtfilters, koelvloeistof, keerkoppelingsolie en filter. Ook vervang ik de impellor van de zeewaterpomp, stel ik de in- en uitlaatkleppen en controleer ik de turbo schoepen. En indien aanwezig vervang ik de anodes.

Controle Afstellen Vervangen
–          Turbo Schoepen –          In- en uitlaatkleppen –          Motorolie-          Motoroliefilter

–          Brandstoffilter

–          Riemen

–          luchtfilters

–          Koelvloeistof

–          Keerkoppeling olie

–          Keerkoppeling filter

–          Impellor

–          Anodes (indien aanwezig)